Can You Help?

This website is in imminent danger of being shut down. It has been online since 1995, but the personal circumstances of the owner, Malcolm Farnsworth, are such that economies have to be made. Server costs and suchlike have become prohibitive. At the urging of people online, I have agreed to see if Patreon provides a solution. More information is available at the Patreon website. If you are able to contribute even $1.00/month to keep the site running, please click the Patreon button below.

Become a Patron!

Newspaper Ownership In Australia – 1996

Press Ownership in Australia – 1996
Media Organisation Newspapers Magazines Television
News Limited

Murdoch Family, up to 30%.

67.4%, 7 papers, of capital city and daily titles;

48.8%, 76 papers, of metropolitan and suburban titles;

22.2%, 5 papers, of regional dailies;

4.9% of Fairfax;

The Australian
Courier Mail
West Australian
Hobart Mercury

26.2% of all titles;

New Idea
TV Week (with Packer)
That’s Life
TV Hits

14% of Channel 7;

joint owner, with Telstra, of Foxtel;


Brierley Investments – purchased from Conrad Black, December 1996, 25%;

BT Australia, 11-15%;

PBL (Packer), 14.9%;

Rupert Murdoch, 4.9%.

21%, 3 papers, of capital city and daily titles;

16.4%, 21 papers, of metropolitan and suburban titles;

15.2%, 3 papers, of regional dailies;

Sydney Morning Herald
The Age
Financial Review

Kerry Packer

Australian Consolidated Press

14.9% of Fairfax. 47% of all titles;

Women’s Day
Women’s Weekly
New Weekly
House & Garden
The Bulletin

45% of Channel 9;

5%, with option of 20%, of Optus Vision.

Source: The Age, 5-10-96, pA25.

Print Friendly, PDF & Email